Tjohoo!

| Postat i: Allmänt
0
Herregud var lägesen jag gjorde ett riktigt inlägg, har faktiskt saknat bloggen lite om jag ska erkänna faktiskt. Men jag har inte tid åt den, eller ja tid har jag ju haft men jag har inte prioritetrat den. Men nu när det är om sommar så är det ju sjukt kul att kunna gå tillbaka och kolla vad jag gjorde och jag känner på mig att denna sommarn kommer bli perfekt! Jag ska jobba lagomt mycket och har inte alls mycket planer så jag kommer att ta dagarna och veckorna som det kommer. Ska bli riktigt skönt! Vad har hänt sen sist jag skrev här, jo hag har varit i stockholm och bodde på hotell. 
 
Jag har fått mitt första B i betyg (helt sick att jag har ett sånt högt betyg!?) Har börja mitt sista sommarlov, fått rekord tid på 5km. Varit och kollat på alla som hade bal i måndags (Alla hade så fina klänningar!) och en massa till saker som jag inte minns nu haha. Klart nu när jag ska skriva ner det så minns jag inte men förut kom jag på en hel del saker som jag skulle skriva här. Det är iallafall 1 år kvar tills jag tar studenten,11/6-15 är det datumet jag längtar mest tills just nu! :D Har redan börjar kollat på klänningar haha. ska skriva lite fler inlägg nu när jag ändå håller på och det blir så jobbigt att läsa om jag skriver allt i samma inlägg! Puss 
 
 
 
 
 

Snart sommarlov

| Postat i: Allmänt
0
Det är ungefär 3 veckor kvar till skolavslutning och det är sla bli så jäkla gött med lov och en massa sol. Har faktiskt inga planer i sommar förutom att jag ska jobba åt kommunen period 3 :D hoppas ni får ett as bra lov! 

KÖRKORT!

| Postat i: Allmänt
0
För 1 vecka sen klockan 16 satte jag mig framför en skärm på trafikverket och gjorde mitt 4 teoriprov, efter cirka 1 timme så tryckte jag på avsluta på prov och ni vet man känner på sig om det är godkänt eller inte och min magkänsla sa jag kommer säkert ha mellan 46- 51 genom att jag var så himla oskär på en hel del men så kommer det upp på skärmen "GODKÄND" Då inser jag att jag har "KÖRKORT" Jag klarade skiten och kunna veta att även jag kan ta körkort som de flesta andra. Men med mina svårighter med inlärningen blir allt mycket svårare för mig vilket är väldigt jobbigt när jag har fått 51, 51, 50 på teoriproven.
 
När jag sen kollar hur många rätt jag fick står det "57" Vart kom lixom den siffran ifrån!? Tanten som håller koll på oss när vi gör proven känner ju igen mig och det borde hon ju inte göra, haha. Det här har verkligen varit den bästa veckan EVER, vill inte ens veta hur mycket bensin jag har kört upp. Har nästan kört varje dag sen jag fick körkortet förutom 3 dagar då jag åkte till Stockholm i onsdags till torsdag :) 
 
 

Super bra praktik!

| Postat i: Allmänt
0
Okej, det förra inlägget om körkort.se var ren reklam så glöm de och jag har nu tagit bort det inlägget för vill inte ha en massa reklam och skit på min blogg! Jag klarade uppkörningen förra veckan men inte provet så har gjort det 3 gånger nu och fått 51 två gånger och 50 en gång så nu sitter jag och pluggar teori en fredagskväll.. Hade ju varit roligare med något annat men om jag klarar det nya provet på tisdag så är det värt att jag nu sitter och pluggar :) 
 
Hade ju min sista dag på elgiganten igår och det har varit den bästa praktiken ever, alla har varit så snälla och verkligen sett till att jag har fått gjort det jag har lärt mig mest på och det är ju säljandet och känner verkligen efter dessa 5 veckor (17 dagar) att jag har lärt mig otroligt mycket! Det är det viktigaste, sen att det har varit super kul och att jag har träffat hur mycket nya personer som är urgulliga är bara bonus! :* Känenr mig lika nöjd som man gör efter att man har kommit hem från en solsemester! 
 
 
 
 
 

teoriprov

| Postat i: Allmänt
0
Haha imorgon är det dags igen för teoriprov, alltså om jag inte klarar det i morgon så vet jag inte vad jag gör.. Fick ju 51 rätt förra gången. Är fortfarande arg på mig själv, men sånt är livet! Om jag hade fått typ 40 rätt så hade jag ju fattat att jag hade pluggat för lite men att jag skulle få 1p ifrån godkänt är ju såååååååååååå jävla surt.. Men andra gången gillt får jag nu hoppas på! :D Håll alla tummar och tår för mig, på onsdag har jag ju även min andra uppkörning, mer om det senare när jag har klarat körkotet, då kan jag dela med mig om mina pinsamheter ;) 
 
 

243 dagar utan honom...

| Postat i: Allmänt
0
Idag är det 9 månader sen farfar somnade in på sjukhuset och försvann upp till himlen så därför skickar jag en slängpuss till farfar, saknar honom så jäkla mycket att det gör ont... Det värsta att veta är ju att jag aldrig mer kommer att träffa honom :( 
 
 
 

1 månad framåt

| Postat i: Allmänt
0
.. ska jag vara nyttig och och verkligen tänka på vad jag äter, självklart kommer jag äta saker som inte är så nyttiga men det går. Iallafall i rätt mängd och jag kommer att vara ute och gå varje dag förutom söndagar då jag kommer att ha en vilo dag! Det är bra för kroppen det med ju, Jag har 6 träningskuponger kvar sen i höstas på KMTI. Så denna vecka kommer jag träna 1 vecka och nästa vecka 2 gånger, vecka 3 en gång och 4 veckan 2 gånger. Denna vecka kommer jag vara ute och gå 30 minuter :) 2 veckan 40 min, 3 veckan 50 minuter och 4 veckan 60 min! Ska bli så skönt! 
 
Ska bli så jävla roligt att vara tillbaka på praktiken imorgon, har faktiskt saknat fast jag bara varit borta 3 dagar från det, hehe. Blev bjuden på frukost hos amilia imorgon bitti så längtar ännu mera tills imorgon. Hon lagar alltid så go mat/frukost så det kommer bli kalasgott! Efter praktiken ska jag direkt och klippa mig så det ska bli så jävla skönt att bli av med det slitna topparna men jag ska nog klippa ca 1 decimeter ;) Och direkt när jag kommer hem från frissan så ska jag ut och gå sen är det nästan att hoppa i säng. På onsdag så ska jag träna nästan direkt när jag kommer hem så det blir bara hem och byta om sen sätta sig på cykeln mot gymmet;) På torsdag så börjar jag halv ett och slutar 20 så då ska jag ut och gå på morgonen, ska även skriva klart mitt Personliga brev. 
 
 

Mina jobbtider

| Postat i: Allmänt
0
Typ det enda som är intressant att skriva om på bloggen nu är bara min praktik och körkortet men körkortet går åt rena helvetet känns det som... Ska berätta för er men det gör jag när jag har körkotet i handen ;-) Nog om körkortet, mina tider på elgiganten är väldigt flex faktiskt. Dom här 2 dagarna har jag jobbat 10-15.30  men i morgon så kommer jag att jobba 12.30-20.00. På fredag har jag ju uppkörningen så ska hinna övningsköra innan jag drar till praktiken. Var förut och övningkörde i grums och vålberg och på motorvägen mellan grums och karlstad så höll jag köra på en grävling :O iallafall så hoppas jag att jag kan jobba åtminstonde 1 kväll per vecka för att få lite mer att göra den dagen och så kanske det bli en dag på helgen så jag får se hur det är att jobba då :-) 
 
Efter att man ha stått och pillat på alla prylar i 2 dagar blir man ju rätt sugen på att köpa en macbook eller överhuvudtaget en ny dator, ska köpa en Tv men vill veta vad ni tycker är mest värt att lägga pengar på! 
 
 

Min första dag på elgiganten

| Postat i: Allmänt
0
o herregud vad många dagar sen jag inte har bloggat, har nästan glömt bort bloggen.. Men iallafall så hade jag min första dag idag på elgiganten och det var verkligen jättebra! Trivs superbra och alla är så trevliga och bra uppgifter har jag fått och det bara flyter på. Så 5 veckor kommer nog gå väldigt fort tror jag, det kommer vara de 5 roligaste veckor under min skoltid hitills iallafall;) 
 
 
 

Shopping

| Postat i: Allmänt
0
Ska strax sova genom att skolan böjar i morgon, vill inte vakna som en zombie i morgon så därför slänger jag bara upp en bild på min typ tolvfte jacka som jag köpte idag ;)  
 
 
 

Längtan är stor

| Postat i: Allmänt
0
I torsdags fick jag två datum som jag ska göra teoriprovet och ha uppköring och det är bara 2 veckor kvar! 2 veckor är ingenting ju, helst skulle jag vilja sitta hemma och plugga varje dag i körkortsboken och göra tester men det går ju inte.. Måste ju också sköta skolan... Teoriprovet är den 17 mars men när jag ska ha uppkörning är hemligt;) haha, hoppas jag bara klarar det!
 
Dom här två veckorna är det fullt på schemat men ändå roliga saker som händer, Imorgon har jag studiedag och då ska jag ringa en massa samtal och söka sommarjobb inom kommunen om jag inte skulle få något annat jobb, ska även till stan och bergvik med några kompisar. På onsdag är det livräddning i badhuset.. Sen på torsdag morgon så har jag en körlektion, På fredag blir det nog utgång:)  Lördagen kommer bestå av en massa teoriplugg, Söndag jobb.
 
Måndagen börjar jag 3 så en massa teoriplugg och den veckan kommer en massa tyskar till skolan och då ska vi har lite rundvandring och bowla etc med dom och då kommer vi inte vara så mycket i skolan vilken kommer bli skönt så jag kan koncentrera mig på teorin! Har även en mässa i skolan på onsdagen den 12 mars. Har 2 körlektioner den veckan. Ska även ringa till elgiganten och höra om lite olika saker, den 14 mars så är vi lediga så 3 heldagar nästan som jag bara kommer vara hemma och nöta in ännu mera teori i skallen så jag verkligen kommer att klara provet!;) den 17 mars har jag teoriprovet och den 18 mars har jag en körlektion precis innan jag ska börja min praktik på elgiganten klockan 10. Sen ja har jag uppkörning den veckan! 
 
 
 
 
 

Väntan på...

| Postat i: Allmänt
0
På onsdag ska jag boka uppkörning och teoriptovet, jag kommer få 2 datum, kanske bara ett men tror mer på att jag får 2 datum. Kommer verkligen plugga teori dagligen för att om 5 veckor ska jag kunna allt i den där jä*la teoriboken! ;) Imorgon ska jag övningsköra 2 gånger, ska bli riktigt kul! 
 
(bild lånad av google)
 
 

18 ÅR! :D

| Postat i: Allmänt
0
Igår på Alla <3 dag fyllde jag 18 år och jag hade en sån perfekt dag! Det var faktiskt i torsdags kväll det blev riktigt bestämt vad jag skulle göra. Det var ju som jag skrev i ett tidigare inlägg bestämt att jag skulle dra till tempel med några tjejkompisar men så blev det inte.. Det tyckte jag ju var väldigt trist när jag fick reda på att det inte gick. Så i torsdags kväll bokade jag, Helena &Hanna biobiljetter till "hallåhallå" och så skulle vi ut och käka sen. Men när jag kom till skolan igår och några killar i klassen fick reda på att jag inte skulle till tempel så lyckades de övertala mig att följa med till tempel ändå, haha.
 
Bion var faktiskt både bra och dålig den var bra i vissa scener och man skrattade jätte mycket och i vissa scener så satt man som ett fån och inte förstod vad den egentligen handlade om. Efter bion gick vi till kebabhouse och åt, jag åt pizza och Hanna och Helena åt kebabrulle. Det var verkligen en supermysig middag tillsammans med två underbara personer. Vid halv elva mötte jag upp grabbarna för Tempel! Men vi kom inte in på Tempel förns vid 11 för vi snurrade runt i stan en stund, hehe!  Väl inne på Tempel när jag skulle köpa en cider så fucka mitt kort upp sig och det står "medges ej" Jag får typ panik och tänker att det är inte meningen att jag ska vara här idag. Men det löste sig för jag gick sen till en annan bar och där funkade det så då kunde kvällen börja och den vart jävligt roligt! Är så otroligt nöjd med dagen!:)
 
 

Fullspäckad dag i morgon!

| Postat i: Allmänt
0
Imorgon är det en väldigt fullspckad dag, haha tycker egentligen alla mina dagar är fullspäckad men. Imorgon bitti ska jag på en föreläsning på CCC  fram till klockan 11. Över lunchen måste jag till banken för att se om mitt leg har kommit, annars får jag ta mitt pass på krogen på fredag. haha. Sen är det skola fram till halv 3, 15.00 har jag en körlektion sen ska jag på middag hos farmor för hon ska hjälpa mig med lite saker som är trasiga. Det var ju farfar som hjälpte mig med det förut eller båda hjälpte mig men farfar mest. Imorgon skulle han blivit 81 år. Har egentligen inte fattat än att jag aldrig mer kommer träffa honom, personen som  bla betydde mest för mig är borta... 
 
 
 

CANCER

| Postat i: Allmänt
0
Varje dag så drabbas någon av Cancer, en syster, en pappa, en mormor eller en själv. Det är så orättvist att vissa dör pga en sån sjukdom. Vissa överlever första gången de får diagnosen men andra gången inte, för de orkar inte vara starka en gång till och gå inom samma sak igen. Vissa överlever inte ens första gången med cancer. Jag verkligen hoppas att någon gång i framtiden att forskarna kan hitta något botemedel mot Cancer så fler slipper denna hemska sjukdom. Så till er alla där ute som har någon som känner någon med cancer, Så jag tycker verkligen ALLA ska gå in och köpa en sånt här "fuck cancer" armand  för att hedra alla de som genomgår/genomgått cancer! Gå in på http://shop.ungcancer.se/ och beställ ett eller andra produkter, Alla pengar går till cancerfonden.  
 
 
KAN HAN KAN ALLA TRÄNA! 
 

Kan bara le

| Postat i: Allmänt
0
 
Jag kan bara just nu le, livet rullar på och det är hur gött som helst. Älskar livet och den här terminen i skolan kommer gå så fort så snart är det är det sommar. Hoppas det håller i sig att allt kan vara positivt! Fast det är söndag så är jag glad. Den här veckan komemr gå så fort och snart är det fredag, haha! Imorgon är det halkbanan som gäller och jag är taggad till tusen. På tisdag ska jag gå på stan och shoppa med ******, På onsdag eftermiddag har jag en körlektion. På torsdag så ska jag tagga till min födelsedag på fredag som ska firas på Tempel! 

1 VECKA KVAR

| Postat i: Allmänt
0
Idag är det exakt 1 vecka kvar till jag fyller 18 år, helt sjuuukt! Jag vill att det ska vara nästa fredag nu men jag har lite andra saker för mig nästa vecka som också är otroligt roliga, som jag ska lägga upp här på bloggen! Nu ska jag dra mig mot stan med Juliaför vi ska käka och bara prata av oss! 
 

om två veckor så smäller det!

| Postat i: Allmänt
0
Ja det är ju såklart att jag blir 18 år då, hehe vad annars. Kommer ihåg när det var typ 450 dagar kvar tills denna dag och nu är det 13 dagar kvar, helt sjukt! Att jag ska bli 18 känns så overkligt, det kommer hända så mycket nu! Ta körkort, gå på krogen, ha eget ansvar om allt, betala räkningar etc. De här kommer bli toppen! Längtar så sjukt mycket tills jag får körkortet så det är helt sjukt. Men på tal o min dag så ska jag ut på krogen med några kompisar och det kommer bli såååå kul! ;) 
 
 
 
 

PRAKTIK PÅ ELGIGANTEN

| Postat i: Allmänt
0
Jag glömde skirva här att när jag var på möte på elgiganten så fick jag praktik där vecka 12-16 tisdag - fredag. Det ska bli också superkul!  Det är 4 veckor kvar till sportlovet, sen är 2 veckor i skolan sen börjar praktiken. Direkt efter praktiken går vi direkt på påsklov sen är det bara 7 veckor kvar till sommarlov. Fast jag kommer att ha många lovdagar då, så har bara typ 10 veckor i skolan kvar till sommarlov! Fett skönt! 
 
 

PARANORMAL ACTIVITY: THE MARKED ONES

| Postat i: Allmänt
0
Vad har jag gett mig in på!? jag och julia ska gå och se paranormal activity the marked ones ikväll. Det ska bli jättekul men jag tvivlar på om jag kommer kunna somna ikväll! haha! Har aldrig sett en sån film på bio så det ska bli kul att se just den på bio! :) Nu är iallafall mina teorikurser slut och det är välsigt skönt, så kan jag läsa hemma istället. Det tar inte lika mycket tid som att sitta på körskolan i 2 timmar.. Men vad gör jag inte för att jag ska få körkortet! :D 
 
 

MÖTE PÅ ELGIGANTEN I MORGON

| Postat i: Allmänt
0
Idag när jag hade 4 timmars håltimme gick jag till farmor för att luncha med henne, blev hemlagade pannbiffar med sås och potatis. Jag lärde mig nu hur man gör så nu kan jag också gära pannbiffar och brunsås, hehe! I morgon klockan 10 har jag möte på elgiganten för praktik så jag hoppas verkligen jag får praktik där! Vet faktiskt inte vart jag skulle vara annars... imorgon har jag även teorikurs mellan 16-18, det ska bli så skönt när dom är slut för det är verkligen tråkigt att sitta och lyssna på en person i 2 timmar. Men jag lär mig ju bra saker, men vad som fastnar i min hjärna är en annan sak :) Nu är det bara 24 dagar kvar tills jag blir 18 år
 
 

Tapet space metropol

| Postat i: Allmänt
0
I slutet av februari, början på mars så kommer jag att få ett nytt rum och just nu är det en blå tapet i det rummet. Så jag ska ha denna tapet, tror jag. Har letat som en galning efter denna tapet men nu äntligen hittade jag den på rusta av alla ställen! 
 
 
 

VÅROUTFIT

| Postat i: Allmänt
0
 

INGEN TEORI IDAG....

| Postat i: Allmänt
0
 
I onsdags så hände en massa saker som jag verkligen inte ska ta upp här på bloggen, därför var jag inte i skolan idag utan har umgåts med amilia för att få annat att tänka på. Hade bara en lektion idag men ändå, därför
blev det heller ingen teori för orkade bara inte åka dit. Imorgon halv åtta har jag en körlektion vilket betyder att jag måste upp vid 6 tiden... hehe. Om jag nu valt en sån tid får jag skylla mig själv! Har idag ringt  till elgiganten för praktik så ska på möte på tisdag där, sen har jag också pluggat en hel del så jag inte kommer så efter i skolan. 

Paradise Hotel

| Postat i: Allmänt
0
Ligger just nu helt slut i sängen efter att har varit i skolan till kvart i fyra sen teorikurs fram till sex. När jag kom så borstade jag av all snö från bilen så jag kunde övningsköra. Det gjorde i ungefär 1 timme och det gick superbra!  Hur nöjd som helst, är så glad att det går bra! Även fast det är halkigt och moddigt ute så gick det bra ;) Körde i färjestad, råtorp och wåxnes! Nu ska jag se på paradise hotel och sen sova. Puss! 
 

TEORIKURS 3 GGR DENNA VECKA!

| Postat i: Allmänt
0
Nu till veckan kommer jag att ha 3 teorikurser vilket betyder att jag för det första kommer att lära mig sjukt mycket på kort tid. Sen måste jag plugga teori varje kväll så jag har bestämt mig att denna vecka förutom på fredag och lördag så ska jag inte se någon film eller något program förutom PH. Det kan jag se i mobilen innan jag somnar. Så denna vecka så ska jag endast använda datorn till plugg och blogga för nu måste jag plugga varje kväll :)
 
Det blir mycket om mitt körkort just nu men det är det som kretser mest om mig nu. Om ca 1 -1,5 månad så har jag körkortet i handen och jag kommer vara så jävla glad, men framtills dess blir det rätt tråkigt att måste plugga teori och gå på teoriokurser men vad gör man inte för att få körkortet! :D Idag så satte jag in mina sista 200 kr på mitt sparkonto så jag har 16 öre kvar att leva på tills den 24, så jag säger bara lycka till, till mig själv. Men med detta schema så är det nog lungt, jag kommer att ha fullt upp HELA tiden!
 
 

KÖRLEKTION 6

| Postat i: Allmänt
0
Hittills har jag haft 6 stycken körlektioner och jag har 6 stycken kvar och så ska ha 4 körlektioner nu fram i slutet av januari och sen i början på februari så ska jag ha halkbanan, har dock inte bokat den ännu men det ska jag och min nya körlärare göra om kanske 2 veckor, är sååååå nöjd med min nya körlärare. Så nu ser jag ett ljus i detta, hehe! Nu ska jag strax börja städa och sen ska jag plugga teori! Hör av mig sen! ❤️ 



KÖRLEKTION

| Postat i: Allmänt
0
Klockan tre ska jag på en körlektion för måste få tid för halkbanan. Men innan jag får göra det måste jag göra ett bromsprov, det ska jag troligtvis försöka göra idag på körlektionen hoppas jag. När jag kommer hem sen så måste jag städa så det blir en kul kväll!... 
 
 

6 månader sen..

| Postat i: Allmänt
0
I måndags var det 6 månader sen farfar försvann upp till himlen och jag saknar honom något fruktansvärt men det som känns skönt är att han finns runt om mig hela tiden, iallafall hemma.. Sedan några veckor tillbaka så har det hänt lite mystiska saker här hemma. mobiltelefoner som åker i golvet när det ligger på bänken och laddar, ljud från övervåningen när INGEN är där uppe och allt är avstängt, datorer som har lyst upp fast ingen har rört på dem.
 
Jag tror på att de som är döda finns fast de är döda och om farfar inte hade varit död så hade jag varit jätterädd men nu vet jag att det är han som vill visa att han är här hos oss. Det är inte bara jag i min familj som det har hänt mysiska saker för.  
 
FARFAR 
 
 

37 dagar kvar till...

| Postat i: Allmänt
0
Första skoldagen var faktiskt hel okej, det var jättekul att se alla efter ungefär 3 veckor! Om 2 veckor så byter vi till ett annat schema, alltså vårterminens schema och då kommer vi sluta 1650 på torsdagar men genom att teorikursenerna fortfarande ligger fram tills dess så kommer det ju bli en hel del frånvaro.. Men men får lösa det på något sätt :) För ungefär för 1 år sedan så råkade jag stöta till min spegel som stod lutan mot min "bokhylla" så den välte och sprack i tusen delar..
 
Så jag har inte orkat brytt mig om att ha en spegel i mitt rum förutom den spegeln jag har och sminkar mig i. Men nu vill jag faktiskt ha en så jag ska faktiskt önska mig en när jag fyller år och det är om 37 dagar! Läääääängtar så! Nån av dom här ska jag önska mig och båda är från ikea. Puss på er!