Tjohoo!

| Postat i: AllmÀnt
0
Herregud var lÀgesen jag gjorde ett riktigt inlÀgg, har faktiskt saknat bloggen lite om jag ska erkÀnna faktiskt. Men jag har inte tid Ät den, eller ja tid har jag ju haft men jag har inte prioritetrat den. Men nu nÀr det Àr om sommar sÄ Àr det ju sjukt kul att kunna gÄ tillbaka och kolla vad jag gjorde och jag kÀnner pÄ mig att denna sommarn kommer bli perfekt! Jag ska jobba lagomt mycket och har inte alls mycket planer sÄ jag kommer att ta dagarna och veckorna som det kommer. Ska bli riktigt skönt! Vad har hÀnt sen sist jag skrev hÀr, jo hag har varit i stockholm och bodde pÄ hotell. 
 
Jag har fÄtt mitt första B i betyg (helt sick att jag har ett sÄnt högt betyg!?) Har börja mitt sista sommarlov, fÄtt rekord tid pÄ 5km. Varit och kollat pÄ alla som hade bal i mÄndags (Alla hade sÄ fina klÀnningar!) och en massa till saker som jag inte minns nu haha. Klart nu nÀr jag ska skriva ner det sÄ minns jag inte men förut kom jag pÄ en hel del saker som jag skulle skriva hÀr. Det Àr iallafall 1 Är kvar tills jag tar studenten,11/6-15 Àr det datumet jag lÀngtar mest tills just nu! :D Har redan börjar kollat pÄ klÀnningar haha. ska skriva lite fler inlÀgg nu nÀr jag ÀndÄ hÄller pÄ och det blir sÄ jobbigt att lÀsa om jag skriver allt i samma inlÀgg! Puss 
 
 
 
 
 

Snart sommarlov

| Postat i: AllmÀnt
0
Det Ă€r ungefĂ€r 3 veckor kvar till skolavslutning och det Ă€r sla bli sĂ„ jĂ€kla gött med lov och en massa sol. Har faktiskt inga planer i sommar förutom att jag ska jobba Ă„t kommunen period 3 :D hoppas ni fĂ„r ett as bra lov! 

KÖRKORT!

| Postat i: AllmÀnt
0
För 1 vecka sen klockan 16 satte jag mig framför en skĂ€rm pĂ„ trafikverket och gjorde mitt 4 teoriprov, efter cirka 1 timme sĂ„ tryckte jag pĂ„ avsluta pĂ„ prov och ni vet man kĂ€nner pĂ„ sig om det Ă€r godkĂ€nt eller inte och min magkĂ€nsla sa jag kommer sĂ€kert ha mellan 46- 51 genom att jag var sĂ„ himla oskĂ€r pĂ„ en hel del men sĂ„ kommer det upp pĂ„ skĂ€rmen "GODKÄND" DĂ„ inser jag att jag har "KÖRKORT" Jag klarade skiten och kunna veta att Ă€ven jag kan ta körkort som de flesta andra. Men med mina svĂ„righter med inlĂ€rningen blir allt mycket svĂ„rare för mig vilket Ă€r vĂ€ldigt jobbigt nĂ€r jag har fĂ„tt 51, 51, 50 pĂ„ teoriproven.
 
NÀr jag sen kollar hur mÄnga rÀtt jag fick stÄr det "57" Vart kom lixom den siffran ifrÄn!? Tanten som hÄller koll pÄ oss nÀr vi gör proven kÀnner ju igen mig och det borde hon ju inte göra, haha. Det hÀr har verkligen varit den bÀsta veckan EVER, vill inte ens veta hur mycket bensin jag har kört upp. Har nÀstan kört varje dag sen jag fick körkortet förutom 3 dagar dÄ jag Äkte till Stockholm i onsdags till torsdag :) 
 
 

Super bra praktik!

| Postat i: AllmÀnt
0
Okej, det förra inlÀgget om körkort.se var ren reklam sÄ glöm de och jag har nu tagit bort det inlÀgget för vill inte ha en massa reklam och skit pÄ min blogg! Jag klarade uppkörningen förra veckan men inte provet sÄ har gjort det 3 gÄnger nu och fÄtt 51 tvÄ gÄnger och 50 en gÄng sÄ nu sitter jag och pluggar teori en fredagskvÀll.. Hade ju varit roligare med nÄgot annat men om jag klarar det nya provet pÄ tisdag sÄ Àr det vÀrt att jag nu sitter och pluggar :) 
 
Hade ju min sista dag pÄ elgiganten igÄr och det har varit den bÀsta praktiken ever, alla har varit sÄ snÀlla och verkligen sett till att jag har fÄtt gjort det jag har lÀrt mig mest pÄ och det Àr ju sÀljandet och kÀnner verkligen efter dessa 5 veckor (17 dagar) att jag har lÀrt mig otroligt mycket! Det Àr det viktigaste, sen att det har varit super kul och att jag har trÀffat hur mycket nya personer som Àr urgulliga Àr bara bonus! :* KÀnenr mig lika nöjd som man gör efter att man har kommit hem frÄn en solsemester! 
 
 
 
 
 

teoriprov

| Postat i: AllmÀnt
0
Haha imorgon Ă€r det dags igen för teoriprov, alltsĂ„ om jag inte klarar det i morgon sĂ„ vet jag inte vad jag gör.. Fick ju 51 rĂ€tt förra gĂ„ngen. Är fortfarande arg pĂ„ mig sjĂ€lv, men sĂ„nt Ă€r livet! Om jag hade fĂ„tt typ 40 rĂ€tt sĂ„ hade jag ju fattat att jag hade pluggat för lite men att jag skulle fĂ„ 1p ifrĂ„n godkĂ€nt Ă€r ju sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„ jĂ€vla surt.. Men andra gĂ„ngen gillt fĂ„r jag nu hoppas pĂ„! :D HĂ„ll alla tummar och tĂ„r för mig, pĂ„ onsdag har jag ju Ă€ven min andra uppkörning, mer om det senare nĂ€r jag har klarat körkotet, dĂ„ kan jag dela med mig om mina pinsamheter ;) 
 
 

243 dagar utan honom...

| Postat i: AllmÀnt
0
Idag Àr det 9 mÄnader sen farfar somnade in pÄ sjukhuset och försvann upp till himlen sÄ dÀrför skickar jag en slÀngpuss till farfar, saknar honom sÄ jÀkla mycket att det gör ont... Det vÀrsta att veta Àr ju att jag aldrig mer kommer att trÀffa honom :( 
 
 
 

1 mÄnad framÄt

| Postat i: AllmÀnt
0
.. ska jag vara nyttig och och verkligen tÀnka pÄ vad jag Àter, sjÀlvklart kommer jag Àta saker som inte Àr sÄ nyttiga men det gÄr. Iallafall i rÀtt mÀngd och jag kommer att vara ute och gÄ varje dag förutom söndagar dÄ jag kommer att ha en vilo dag! Det Àr bra för kroppen det med ju, Jag har 6 trÀningskuponger kvar sen i höstas pÄ KMTI. SÄ denna vecka kommer jag trÀna 1 vecka och nÀsta vecka 2 gÄnger, vecka 3 en gÄng och 4 veckan 2 gÄnger. Denna vecka kommer jag vara ute och gÄ 30 minuter :) 2 veckan 40 min, 3 veckan 50 minuter och 4 veckan 60 min! Ska bli sÄ skönt! 
 
Ska bli sÄ jÀvla roligt att vara tillbaka pÄ praktiken imorgon, har faktiskt saknat fast jag bara varit borta 3 dagar frÄn det, hehe. Blev bjuden pÄ frukost hos amilia imorgon bitti sÄ lÀngtar Ànnu mera tills imorgon. Hon lagar alltid sÄ go mat/frukost sÄ det kommer bli kalasgott! Efter praktiken ska jag direkt och klippa mig sÄ det ska bli sÄ jÀvla skönt att bli av med det slitna topparna men jag ska nog klippa ca 1 decimeter ;) Och direkt nÀr jag kommer hem frÄn frissan sÄ ska jag ut och gÄ sen Àr det nÀstan att hoppa i sÀng. PÄ onsdag sÄ ska jag trÀna nÀstan direkt nÀr jag kommer hem sÄ det blir bara hem och byta om sen sÀtta sig pÄ cykeln mot gymmet;) PÄ torsdag sÄ börjar jag halv ett och slutar 20 sÄ dÄ ska jag ut och gÄ pÄ morgonen, ska Àven skriva klart mitt Personliga brev. 
 
 

Mina jobbtider

| Postat i: AllmÀnt
0
Typ det enda som Àr intressant att skriva om pÄ bloggen nu Àr bara min praktik och körkortet men körkortet gÄr Ät rena helvetet kÀnns det som... Ska berÀtta för er men det gör jag nÀr jag har körkotet i handen ;-) Nog om körkortet, mina tider pÄ elgiganten Àr vÀldigt flex faktiskt. Dom hÀr 2 dagarna har jag jobbat 10-15.30  men i morgon sÄ kommer jag att jobba 12.30-20.00. PÄ fredag har jag ju uppkörningen sÄ ska hinna övningsköra innan jag drar till praktiken. Var förut och övningkörde i grums och vÄlberg och pÄ motorvÀgen mellan grums och karlstad sÄ höll jag köra pÄ en grÀvling :O iallafall sÄ hoppas jag att jag kan jobba Ätminstonde 1 kvÀll per vecka för att fÄ lite mer att göra den dagen och sÄ kanske det bli en dag pÄ helgen sÄ jag fÄr se hur det Àr att jobba dÄ :-) 
 
Efter att man ha stÄtt och pillat pÄ alla prylar i 2 dagar blir man ju rÀtt sugen pÄ att köpa en macbook eller överhuvudtaget en ny dator, ska köpa en Tv men vill veta vad ni tycker Àr mest vÀrt att lÀgga pengar pÄ! 
 
 

Min första dag pÄ elgiganten

| Postat i: AllmÀnt
0
o herregud vad mÄnga dagar sen jag inte har bloggat, har nÀstan glömt bort bloggen.. Men iallafall sÄ hade jag min första dag idag pÄ elgiganten och det var verkligen jÀttebra! Trivs superbra och alla Àr sÄ trevliga och bra uppgifter har jag fÄtt och det bara flyter pÄ. SÄ 5 veckor kommer nog gÄ vÀldigt fort tror jag, det kommer vara de 5 roligaste veckor under min skoltid hitills iallafall;) 
 
 
 

Shopping

| Postat i: AllmÀnt
0
Ska strax sova genom att skolan böjar i morgon, vill inte vakna som en zombie i morgon sÄ dÀrför slÀnger jag bara upp en bild pÄ min typ tolvfte jacka som jag köpte idag ;)  
 
 
 

LÀngtan Àr stor

| Postat i: AllmÀnt
0
I torsdags fick jag tvÄ datum som jag ska göra teoriprovet och ha uppköring och det Àr bara 2 veckor kvar! 2 veckor Àr ingenting ju, helst skulle jag vilja sitta hemma och plugga varje dag i körkortsboken och göra tester men det gÄr ju inte.. MÄste ju ocksÄ sköta skolan... Teoriprovet Àr den 17 mars men nÀr jag ska ha uppkörning Àr hemligt;) haha, hoppas jag bara klarar det!
 
Dom hÀr tvÄ veckorna Àr det fullt pÄ schemat men ÀndÄ roliga saker som hÀnder, Imorgon har jag studiedag och dÄ ska jag ringa en massa samtal och söka sommarjobb inom kommunen om jag inte skulle fÄ nÄgot annat jobb, ska Àven till stan och bergvik med nÄgra kompisar. PÄ onsdag Àr det livrÀddning i badhuset.. Sen pÄ torsdag morgon sÄ har jag en körlektion, PÄ fredag blir det nog utgÄng:)  Lördagen kommer bestÄ av en massa teoriplugg, Söndag jobb.
 
MÄndagen börjar jag 3 sÄ en massa teoriplugg och den veckan kommer en massa tyskar till skolan och dÄ ska vi har lite rundvandring och bowla etc med dom och dÄ kommer vi inte vara sÄ mycket i skolan vilken kommer bli skönt sÄ jag kan koncentrera mig pÄ teorin! Har Àven en mÀssa i skolan pÄ onsdagen den 12 mars. Har 2 körlektioner den veckan. Ska Àven ringa till elgiganten och höra om lite olika saker, den 14 mars sÄ Àr vi lediga sÄ 3 heldagar nÀstan som jag bara kommer vara hemma och nöta in Ànnu mera teori i skallen sÄ jag verkligen kommer att klara provet!;) den 17 mars har jag teoriprovet och den 18 mars har jag en körlektion precis innan jag ska börja min praktik pÄ elgiganten klockan 10. Sen ja har jag uppkörning den veckan! 
 
 
 
 
 

VÀntan pÄ...

| Postat i: AllmÀnt
0
PÄ onsdag ska jag boka uppkörning och teoriptovet, jag kommer fÄ 2 datum, kanske bara ett men tror mer pÄ att jag fÄr 2 datum. Kommer verkligen plugga teori dagligen för att om 5 veckor ska jag kunna allt i den dÀr jÀ*la teoriboken! ;) Imorgon ska jag övningsköra 2 gÄnger, ska bli riktigt kul! 
 
(bild lÄnad av google)
 
 

18 ÅR! :D

| Postat i: AllmÀnt
0
IgÄr pÄ Alla <3 dag fyllde jag 18 Är och jag hade en sÄn perfekt dag! Det var faktiskt i torsdags kvÀll det blev riktigt bestÀmt vad jag skulle göra. Det var ju som jag skrev i ett tidigare inlÀgg bestÀmt att jag skulle dra till tempel med nÄgra tjejkompisar men sÄ blev det inte.. Det tyckte jag ju var vÀldigt trist nÀr jag fick reda pÄ att det inte gick. SÄ i torsdags kvÀll bokade jag, Helena &Hanna biobiljetter till "hallÄhallÄ" och sÄ skulle vi ut och kÀka sen. Men nÀr jag kom till skolan igÄr och nÄgra killar i klassen fick reda pÄ att jag inte skulle till tempel sÄ lyckades de övertala mig att följa med till tempel ÀndÄ, haha.
 
Bion var faktiskt bĂ„de bra och dĂ„lig den var bra i vissa scener och man skrattade jĂ€tte mycket och i vissa scener sĂ„ satt man som ett fĂ„n och inte förstod vad den egentligen handlade om. Efter bion gick vi till kebabhouse och Ă„t, jag Ă„t pizza och Hanna och Helena Ă„t kebabrulle. Det var verkligen en supermysig middag tillsammans med tvĂ„ underbara personer. Vid halv elva mötte jag upp grabbarna för Tempel! Men vi kom inte in pĂ„ Tempel förns vid 11 för vi snurrade runt i stan en stund, hehe!  VĂ€l inne pĂ„ Tempel nĂ€r jag skulle köpa en cider sĂ„ fucka mitt kort upp sig och det stĂ„r "medges ej" Jag fĂ„r typ panik och tĂ€nker att det Ă€r inte meningen att jag ska vara hĂ€r idag. Men det löste sig för jag gick sen till en annan bar och dĂ€r funkade det sĂ„ dĂ„ kunde kvĂ€llen börja och den vart jĂ€vligt roligt! Är sĂ„ otroligt nöjd med dagen!:)
 
 

FullspÀckad dag i morgon!

| Postat i: AllmÀnt
0
Imorgon Ă€r det en vĂ€ldigt fullspckad dag, haha tycker egentligen alla mina dagar Ă€r fullspĂ€ckad men. Imorgon bitti ska jag pĂ„ en förelĂ€sning pĂ„ CCC  fram till klockan 11. Över lunchen mĂ„ste jag till banken för att se om mitt leg har kommit, annars fĂ„r jag ta mitt pass pĂ„ krogen pĂ„ fredag. haha. Sen Ă€r det skola fram till halv 3, 15.00 har jag en körlektion sen ska jag pĂ„ middag hos farmor för hon ska hjĂ€lpa mig med lite saker som Ă€r trasiga. Det var ju farfar som hjĂ€lpte mig med det förut eller bĂ„da hjĂ€lpte mig men farfar mest. Imorgon skulle han blivit 81 Ă„r. Har egentligen inte fattat Ă€n att jag aldrig mer kommer trĂ€ffa honom, personen som  bla betydde mest för mig Ă€r borta... 
 
 
 

CANCER

| Postat i: AllmÀnt
0
Varje dag sÄ drabbas nÄgon av Cancer, en syster, en pappa, en mormor eller en sjÀlv. Det Àr sÄ orÀttvist att vissa dör pga en sÄn sjukdom. Vissa överlever första gÄngen de fÄr diagnosen men andra gÄngen inte, för de orkar inte vara starka en gÄng till och gÄ inom samma sak igen. Vissa överlever inte ens första gÄngen med cancer. Jag verkligen hoppas att nÄgon gÄng i framtiden att forskarna kan hitta nÄgot botemedel mot Cancer sÄ fler slipper denna hemska sjukdom. SÄ till er alla dÀr ute som har nÄgon som kÀnner nÄgon med cancer, SÄ jag tycker verkligen ALLA ska gÄ in och köpa en sÄnt hÀr "fuck cancer" armand  för att hedra alla de som genomgÄr/genomgÄtt cancer! GÄ in pÄ http://shop.ungcancer.se/ och bestÀll ett eller andra produkter, Alla pengar gÄr till cancerfonden.  
 
 
KAN HAN KAN ALLA TRÄNA! 
 

Kan bara le

| Postat i: AllmÀnt
0
 
Jag kan bara just nu le, livet rullar pĂ„ och det Ă€r hur gött som helst. Älskar livet och den hĂ€r terminen i skolan kommer gĂ„ sĂ„ fort sĂ„ snart Ă€r det Ă€r det sommar. Hoppas det hĂ„ller i sig att allt kan vara positivt! Fast det Ă€r söndag sĂ„ Ă€r jag glad. Den hĂ€r veckan komemr gĂ„ sĂ„ fort och snart Ă€r det fredag, haha! Imorgon Ă€r det halkbanan som gĂ€ller och jag Ă€r taggad till tusen. PĂ„ tisdag ska jag gĂ„ pĂ„ stan och shoppa med ******, PĂ„ onsdag eftermiddag har jag en körlektion. PĂ„ torsdag sĂ„ ska jag tagga till min födelsedag pĂ„ fredag som ska firas pĂ„ Tempel! 

1 VECKA KVAR

| Postat i: AllmÀnt
0
Idag Àr det exakt 1 vecka kvar till jag fyller 18 Är, helt sjuuukt! Jag vill att det ska vara nÀsta fredag nu men jag har lite andra saker för mig nÀsta vecka som ocksÄ Àr otroligt roliga, som jag ska lÀgga upp hÀr pÄ bloggen! Nu ska jag dra mig mot stan med Juliaför vi ska kÀka och bara prata av oss! 
 

om tvÄ veckor sÄ smÀller det!

| Postat i: AllmÀnt
0
Ja det Àr ju sÄklart att jag blir 18 Är dÄ, hehe vad annars. Kommer ihÄg nÀr det var typ 450 dagar kvar tills denna dag och nu Àr det 13 dagar kvar, helt sjukt! Att jag ska bli 18 kÀnns sÄ overkligt, det kommer hÀnda sÄ mycket nu! Ta körkort, gÄ pÄ krogen, ha eget ansvar om allt, betala rÀkningar etc. De hÀr kommer bli toppen! LÀngtar sÄ sjukt mycket tills jag fÄr körkortet sÄ det Àr helt sjukt. Men pÄ tal o min dag sÄ ska jag ut pÄ krogen med nÄgra kompisar och det kommer bli sÄÄÄÄ kul! ;) 
 
 
 
 

PRAKTIK PÅ ELGIGANTEN

| Postat i: AllmÀnt
0
Jag glömde skirva hÀr att nÀr jag var pÄ möte pÄ elgiganten sÄ fick jag praktik dÀr vecka 12-16 tisdag - fredag. Det ska bli ocksÄ superkul!  Det Àr 4 veckor kvar till sportlovet, sen Àr 2 veckor i skolan sen börjar praktiken. Direkt efter praktiken gÄr vi direkt pÄ pÄsklov sen Àr det bara 7 veckor kvar till sommarlov. Fast jag kommer att ha mÄnga lovdagar dÄ, sÄ har bara typ 10 veckor i skolan kvar till sommarlov! Fett skönt! 
 
 

PARANORMAL ACTIVITY: THE MARKED ONES

| Postat i: AllmÀnt
0
Vad har jag gett mig in pÄ!? jag och julia ska gÄ och se paranormal activity the marked ones ikvÀll. Det ska bli jÀttekul men jag tvivlar pÄ om jag kommer kunna somna ikvÀll! haha! Har aldrig sett en sÄn film pÄ bio sÄ det ska bli kul att se just den pÄ bio! :) Nu Àr iallafall mina teorikurser slut och det Àr vÀlsigt skönt, sÄ kan jag lÀsa hemma istÀllet. Det tar inte lika mycket tid som att sitta pÄ körskolan i 2 timmar.. Men vad gör jag inte för att jag ska fÄ körkortet! :D 
 
 

MÖTE PÅ ELGIGANTEN I MORGON

| Postat i: AllmÀnt
0
Idag nÀr jag hade 4 timmars hÄltimme gick jag till farmor för att luncha med henne, blev hemlagade pannbiffar med sÄs och potatis. Jag lÀrde mig nu hur man gör sÄ nu kan jag ocksÄ gÀra pannbiffar och brunsÄs, hehe! I morgon klockan 10 har jag möte pÄ elgiganten för praktik sÄ jag hoppas verkligen jag fÄr praktik dÀr! Vet faktiskt inte vart jag skulle vara annars... imorgon har jag Àven teorikurs mellan 16-18, det ska bli sÄ skönt nÀr dom Àr slut för det Àr verkligen trÄkigt att sitta och lyssna pÄ en person i 2 timmar. Men jag lÀr mig ju bra saker, men vad som fastnar i min hjÀrna Àr en annan sak :) Nu Àr det bara 24 dagar kvar tills jag blir 18 Är! 
 
 

Tapet space metropol

| Postat i: AllmÀnt
0
I slutet av februari, början pÄ mars sÄ kommer jag att fÄ ett nytt rum och just nu Àr det en blÄ tapet i det rummet. SÄ jag ska ha denna tapet, tror jag. Har letat som en galning efter denna tapet men nu Àntligen hittade jag den pÄ rusta av alla stÀllen! 
 
 
 

VÅROUTFIT

| Postat i: AllmÀnt
0
 

INGEN TEORI IDAG....

| Postat i: AllmÀnt
0
 
I onsdags sÄ hÀnde en massa saker som jag verkligen inte ska ta upp hÀr pÄ bloggen, dÀrför var jag inte i skolan idag utan har umgÄts med amilia för att fÄ annat att tÀnka pÄ. Hade bara en lektion idag men ÀndÄ, dÀrför
blev det heller ingen teori för orkade bara inte Äka dit. Imorgon halv Ätta har jag en körlektion vilket betyder att jag mÄste upp vid 6 tiden... hehe. Om jag nu valt en sÄn tid fÄr jag skylla mig sjÀlv! Har idag ringt  till elgiganten för praktik sÄ ska pÄ möte pÄ tisdag dÀr, sen har jag ocksÄ pluggat en hel del sÄ jag inte kommer sÄ efter i skolan. 

Paradise Hotel

| Postat i: AllmÀnt
0
Ligger just nu helt slut i sĂ€ngen efter att har varit i skolan till kvart i fyra sen teorikurs fram till sex. NĂ€r jag kom sĂ„ borstade jag av all snö frĂ„n bilen sĂ„ jag kunde övningsköra. Det gjorde i ungefĂ€r 1 timme och det gick superbra!  Hur nöjd som helst, Ă€r sĂ„ glad att det gĂ„r bra! Även fast det Ă€r halkigt och moddigt ute sĂ„ gick det bra ;) Körde i fĂ€rjestad, rĂ„torp och wĂ„xnes! Nu ska jag se pĂ„ paradise hotel och sen sova. Puss! 
 

TEORIKURS 3 GGR DENNA VECKA!

| Postat i: AllmÀnt
0
Nu till veckan kommer jag att ha 3 teorikurser vilket betyder att jag för det första kommer att lÀra mig sjukt mycket pÄ kort tid. Sen mÄste jag plugga teori varje kvÀll sÄ jag har bestÀmt mig att denna vecka förutom pÄ fredag och lördag sÄ ska jag inte se nÄgon film eller nÄgot program förutom PH. Det kan jag se i mobilen innan jag somnar. SÄ denna vecka sÄ ska jag endast anvÀnda datorn till plugg och blogga för nu mÄste jag plugga varje kvÀll :)
 
Det blir mycket om mitt körkort just nu men det Àr det som kretser mest om mig nu. Om ca 1 -1,5 mÄnad sÄ har jag körkortet i handen och jag kommer vara sÄ jÀvla glad, men framtills dess blir det rÀtt trÄkigt att mÄste plugga teori och gÄ pÄ teoriokurser men vad gör man inte för att fÄ körkortet! :D Idag sÄ satte jag in mina sista 200 kr pÄ mitt sparkonto sÄ jag har 16 öre kvar att leva pÄ tills den 24, sÄ jag sÀger bara lycka till, till mig sjÀlv. Men med detta schema sÄ Àr det nog lungt, jag kommer att ha fullt upp HELA tiden!
 
 

KÖRLEKTION 6

| Postat i: AllmÀnt
0
Hittills har jag haft 6 stycken körlektioner och jag har 6 stycken kvar och sĂ„ ska ha 4 körlektioner nu fram i slutet av januari och sen i början pĂ„ februari sĂ„ ska jag ha halkbanan, har dock inte bokat den Ă€nnu men det ska jag och min nya körlĂ€rare göra om kanske 2 veckor, Ă€r sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„ nöjd med min nya körlĂ€rare. SĂ„ nu ser jag ett ljus i detta, hehe! Nu ska jag strax börja stĂ€da och sen ska jag plugga teori! Hör av mig sen! ❀ 



KÖRLEKTION

| Postat i: AllmÀnt
0
Klockan tre ska jag pÄ en körlektion för mÄste fÄ tid för halkbanan. Men innan jag fÄr göra det mÄste jag göra ett bromsprov, det ska jag troligtvis försöka göra idag pÄ körlektionen hoppas jag. NÀr jag kommer hem sen sÄ mÄste jag stÀda sÄ det blir en kul kvÀll!... 
 
 

6 mÄnader sen..

| Postat i: AllmÀnt
0
I mÄndags var det 6 mÄnader sen farfar försvann upp till himlen och jag saknar honom nÄgot fruktansvÀrt men det som kÀnns skönt Àr att han finns runt om mig hela tiden, iallafall hemma.. Sedan nÄgra veckor tillbaka sÄ har det hÀnt lite mystiska saker hÀr hemma. mobiltelefoner som Äker i golvet nÀr det ligger pÄ bÀnken och laddar, ljud frÄn övervÄningen nÀr INGEN Àr dÀr uppe och allt Àr avstÀngt, datorer som har lyst upp fast ingen har rört pÄ dem.
 
Jag tror pÄ att de som Àr döda finns fast de Àr döda och om farfar inte hade varit död sÄ hade jag varit jÀtterÀdd men nu vet jag att det Àr han som vill visa att han Àr hÀr hos oss. Det Àr inte bara jag i min familj som det har hÀnt mysiska saker för.  
 
FARFAR ♄
 
 

37 dagar kvar till...

| Postat i: AllmÀnt
0
Första skoldagen var faktiskt hel okej, det var jÀttekul att se alla efter ungefÀr 3 veckor! Om 2 veckor sÄ byter vi till ett annat schema, alltsÄ vÄrterminens schema och dÄ kommer vi sluta 1650 pÄ torsdagar men genom att teorikursenerna fortfarande ligger fram tills dess sÄ kommer det ju bli en hel del frÄnvaro.. Men men fÄr lösa det pÄ nÄgot sÀtt :) För ungefÀr för 1 Är sedan sÄ rÄkade jag stöta till min spegel som stod lutan mot min "bokhylla" sÄ den vÀlte och sprack i tusen delar..
 
SĂ„ jag har inte orkat brytt mig om att ha en spegel i mitt rum förutom den spegeln jag har och sminkar mig i. Men nu vill jag faktiskt ha en sĂ„ jag ska faktiskt önska mig en nĂ€r jag fyller Ă„r och det Ă€r om 37 dagar! LÀÀÀÀÀÀngtar sĂ„! NĂ„n av dom hĂ€r ska jag önska mig och bĂ„da Ă€r frĂ„n ikea. Puss pĂ„ er! ♄
 
 
Â